Ekonomi

Turkcell güçlü büyümesini üçüncü çeyrekte de sürdürdü

Etkin büyüme performansı ve müşteri kazanımına odaklılığıyla segmentteki konumunu güçlendiren Turkcell, 2023 yılının üçüncü çeyreğini başarılı finansal ve operasyonel sonuçlarla tamamladı. Turkcell Kümesi 2023 yılının üçüncü çeyreğinde de büyümesini sürdürüyor; Konsolide bazda toplam gelirlerini geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 77,3 artışla 26 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin FAVÖK’ü yüzde 88,9 artarak 11,3 milyar TL’ye ulaştı. Turkcell’in 2023 yılı üçüncü çeyrek net karı yüzde 128,7 artarak 5,5 milyar TL’ye ulaştı. Güçlü müşteri kazanımını 2023 yılının üçüncü çeyreğinde de sürdüren Turkcell, bu çeyrekte mobil tarafta 586 bin, sabit tarafta ise 57 bin yeni müşteri kazanarak yılın üçüncü çeyreğini toplam 674 abone kazanımıyla kapattı. bin. Turkcell’in toplam faturalı müşteri sayısındaki artış yılın ilk dokuz ayında 1,1 milyon oldu.

Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç Enflasyonist ortamın yılın üçüncü çeyreğinde de devam etmesine rağmen yeni ekonomi politikaları, orta vadeli programa duyulan güven ve enflasyonla mücadelenin önceliği piyasaya olumlu yansıdı. Bu zorlu döneme rağmen tüm bireysel ve kurumsal müşterilerimizin ihtiyaçlarına odaklanarak geniş yelpazede dijital hizmetler sunmaya devam ettik. Turkcell’in üçüncü çeyrekteki yüksek performansı, şirketimizin güçlü iş modelini ve müşteri memnuniyeti odaklı teknolojik kapasitesini kanıtlıyor. Önümüzdeki dönemde Turkcell’in ileri teknolojik yetenekleri ve inovasyon gücü sayesinde pazardaki konumumuzu güçlendirecek, toplum için daha parlak bir dijital gelecek yaratacak ve tüm çalışma arkadaşlarımızla birlikte Turkcell’i ülkemizin liderliğine taşıyacağız. teknoloji dönüşümü. “Turkcell olarak ülkemizin dijital egemenliğindeki lider konumumuzu daha da ileriye taşımaya kararlıyız” dedi.

Stratejik odak alanlarında güçlü performans

TV+, lifebox, fizy ve BiP gibi değerli markaların yer aldığı Turkcell’in dijital OTT hizmetlerinin benzersiz fiyatlı kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre yüzde 20 artarak 5,8 milyona ulaştı. BTK verilerine göre ikinci çeyrekte pazar payını artıran tek platform olan TV+’ın IPTV abone sayısı 1,4 milyona ulaştı. Şirketlerin dijitalleşme ihtiyaçlarına yönelik uçtan uca özelleştirilmiş projeler ile bilgi merkezleri ve bulut hizmetlerinin de katkısıyla Turkcell Dijital İş Hizmetleri’nin gelirleri bu çeyrekte yıllık bazda yüzde 76 artarak 1,8 milyar TL’yi aştı.

Türkiye’nin dijital finansal hizmetler platformu Paycell, bu çeyrekte gelirlerini yıllık yüzde 112,3 artışla 518 milyon TL’ye çıkardı. Paycell’in amiral gemisi “Sonra Öde”nin hacmi geçen yılın aynı dönemine göre 2,6 kat artarak 2,5 milyar TL’ye ulaştı. Paycell ayrıca Financell iş birliğiyle Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarında “Paycell Alışveriş Limiti”ni 3. çeyrekte hayata geçirdi. Öte yandan farklı alanlarda hizmet veren müşterilere erişimini artıran Financell’in kredi portföyü 5,7 milyar TL’ye yükseldi. Yeni ürünler, projeler ve ortalama faiz oranlarındaki artışla birlikte Financell’in yıllık geliri yüzde 103,7 artarak 516 milyon TL’ye ulaştı.

Dr. Ali Taha Koç: “Sürdürülebilirlik stratejimizi bilime dayalı hedeflerle güçlendiriyoruz”

Türkiye’de telekomünikasyon ve teknoloji sektöründe bilime dayalı hedefleri Bilime Dayalı Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylanan tek şirket olmanın gururunu yaşadıklarını belirten Prof. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha KoçTurkcell’in artan elektrik ihtiyacını karşılarken hem sürdürülebilirlik stratejisiyle uyumlu hem de maliyet avantajı yaratan bir kaynak olarak kendi yenilenebilir enerjisine yöneldiğini, Turkcell’in tükettiği elektriğin tamamını şebekeden karşılamayı hedeflediğini belirtti. Ürettiği yenilenebilir enerji kaynakları. Dr.Ali Taha Koç,Sözlerine şöyle devam etti:

“Turkcell olarak, Birleşmiş Milletler 78. Genel Kurulu kapsamında New York Borsası’nda düzenlenen Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Yatırım Forumu’nda (SDG Yatırım Forumu) da sürdürülebilirlik alanındaki stratejimizi anlattık. İklim değişikliğine karşı daha güçlü olma çabalarımızı ve iklim değişikliğine bağlı risk ve fırsatlarımızı ortaya koyan ilk TCFD (İklimle İlgili Finansal Açıklamalar Görev Gücü) raporumuzu yayınladık. Turkcell olarak yüzde 100 yenilenebilir enerji sertifikalı kaynak kullanmanın yanı sıra bu alanda da yatırımlarımıza hız veriyoruz. Bu kapsamda 2021 yılında satın aldığımız 18 MW konsey gücündeki rüzgar santrali ile ilk adımımızı attık. Güneş enerjisi santralleri ile yatırımlarımıza devam ediyoruz ve üç yıl içinde 300 MW güce ulaşmayı hedefliyoruz. Bu yatırımların ilk etabında önümüzdeki yılın ilk yarısında 54 MW güce ulaşmayı planlıyoruz. “2026 yılına kadar Turkcell’in toplam elektrik tüketiminin yüzde 65’ini kendi yeşil enerji kaynaklarımızdan karşılamayı hedefliyoruz.”

Turkcell güçlü performansının ardından iddiasını yükseltti

Turkcell, ilk dokuz ayda sergilediği güçlü operasyonel ve finansal performans sonucunda 2023 yılsonu hedeflerini yukarı yönlü revize etti. Bu doğrultuda 2023 sonuna ilişkin beklentiler yukarı yönlü güncellendi; gelir artışı yaklaşık yüzde 73, FAVÖK ise yaklaşık 39 milyar TL oldu. Operasyonel yatırımların yaklaşık yüzde 22’sinin gelirlere dönüştürülmesi hedefi korundu. Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha KoçSözlerini şu şekilde tamamladı:

“Doğru planlama ve belirlediğimiz stratejik odak alanları sayesinde, güçlü makroekonomik koşullara rağmen bu yıl müşterilerimize kesintisiz ve kaliteli hizmet sunarak ilk üç çeyreği başarıyla geçirdik. Kârlı büyümemizi sürdürdük ve beklentilerimizi bir kez daha güncelledik. Başarımıza katkı sağlayan tüm çalışanlarımıza, bize olan güven ve desteklerinden dolayı Yönetim Kurulumuza teşekkür ederiz. Başarı hikayemizde sonsuza kadar yanımızda olan müşterilerimize ve iş ortaklarımıza da şükranlarımızı sunarız. “Cumhuriyetimizin 100. yılını kutladığımız bu kıymetli yıldönümümüzde, teknoloji ve inovasyonla birlikte gelecek yüzyıla katkı sağlamanın heyecanını yaşıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu